Blubb blubb

Nu fick jag precis sms från min moster att de har landat. Wiie. Och plötsligt fick man ett svettanfall. Det är nämligen sjukt varmt här just nu. Idag var det 35 grader när vi låg och vände oss i stekoljan i solen. Frying frying frying. Underbart eller bara sjukt varmt! Avgör själva!

Bjuder på några bilder från min omgivning de senaste dagarna. Sen vet jag inte hur mycket datortid det blir när bästaste moster och favoritkusinen är här. Håll till godo.

Sanna och jag innan Under the sea-festen

Jag och danska Janni som jag nästan förstår nu

Solning i Sa Coma

Vårat showteam på hotellet; Rasmus, Maria, Rosie och Peter
1 kommentar

En dag på jobbet

Så här har min dag på jobbet sett ut:

Började med en sväng ut med giraffen Lollo. Sanna fick frågan av ett barn: vad man behövde göra för att få ett sånt roligt jobb som djurskötare...? Haha. Efter det var det skattjakt med tjugoåtta barn, varav tjugoen från Norge. Men det hvar ikke nåe problem då Sanna og jeg snakker norske kempebra! Alla dessa underbara änglar. De målades till indianer och vi gjorde indianljudet, skatten fann vi och sedan kom Lollo och bjöd på fika.
We just ♥ kids from Norway.

Sen var det siesta och lunch. Vi tog våran standardplats i skuggan utanför konferensavdelningen och skvallrade lite. Gossip gossip gossip. Det är det vi lever på här i Cala Bona :-)

Efter lunch hade jag Open house i en timme och då satt jag och ritade lite med de barn som kom ner till Miniland. Klockan tre hade Sanna och jag Play & splash tillsammans. Vi körde Huvud-axlar-knä, Honkey tonk och Lollo&Bernie-låten a capella inför alla barn och föräldrar vid poolen. Dagens uppträdande, helt klart!

Klockan fyra lästa jag sagan om Bernie för några barn, en kvart senare kom Bernie till Miniland och hälsade på. Det blev några kramar, lite dans och en del skrik från de stackars livrädda barnen. När Bernie hade gått fick jag och Sanna gå hem tidigare för att jag skulle hämta kuddar, lakan och handdukar i tvätteriet. Måste ju förbereda inför mina gäster som kommer på tisdag!

Nu ska vi förbereda oss för kvällens happening som är en temafest på Sanddancers. Tema: Under the sea. Guider från hela ön kommer hit och festar. Ska bli så kul!
1 kommentar

Lite mer om Barcelona

Underbara Barcelona!

Vi började resan med att inte hitta varandra eftersom det tydligen fanns en nybyggd terminal på flygplatsen. Men efter lite om och men så blev det pussandes på flygplatsen. Vi hoppade på en buss in till Barcelona och gick av vid placa de Catalunya. Därifrån tog vi en taxi till hotellet som låg bara några hundra meter upp på gatan. Men det var det värt eftersom jag höll på att dö av kissnödighet.

Första dagen strosade vi nerför La Rambla, köpte frukt på den stora marknaden och satte oss nere vid hamnen och åt i solen. Mycket mysigt. Sedan blev det shopping i hamnen och öl på La Rambla. Ölen som vi njöt av, vilket var tur eftersom den kostade 9 €uro styck. I och för sig var glasen stora som skålar, men ändå.

Midsommarafton ägnades åt ren och skär turistning. Busspass på dubbeldäckare och vi avverkade samtliga tre linjer med stopp på La Sagrada Familia, Camp Nou, Starbucks och Primark. Alla måsten, eller hur?! ;-) Det var en kamp om att få plats på övervåningen på bussarna. Vi hade turen att alltid hamna först i kön inför nästa buss. Till middag på midsommarafton åt vi tapas och det var underbart gott! Vi åt hur många tapas som helst också, nästan så att vi rullade därifrån!

Barcelona var en riktig cool stad och jag kommer garanterat att åka tillbaka dit, gärna för att gå på en fotbollsmatch på Camp Nou, det skulle vara riktigt mäktigt! Shoppingen i Barca var toppen och staden i sig var mycket trevlig. Hade en superbra weekend tillsammans med Mattias, dock var det väldigt jobbigt att åka ifrån varandra på söndagen, men förhoppningsvis ses vi snart igen.

Inte så många som var intresserade av handbollshörnet på Camp Nou...

... Men vi var det i alla fall!

Mattias räddar ett av mina weakmoments med crepes

Romantisk middag för två på vår ettårsdag ♥