Semester

{tidsinställt}

Nu sitter vi nog på planet till Turkiet. Den första resan av två till det soliga landet i öst denna sommar. Härligt, härligt! Ska njuta järnet i en vecka med all inclusive, vattenrutschkanor, frukostbuffé, pannkakor på stranden, gym, en massa solande, bad och en del gym. Kommer inte alls bli bortskämd. Inte alls.

Det mest spännande i veckan är att se hur många gånger jag kommer förlora i Chicago, hur mycket Mattias ska bränna sig i solen och om alla nygräddade pannkakor kommer räcka till några andra hotellgäster.

Hasta la vista.

0 kommentarer

Packad och klar

Med en timme tillgodo. Har det någonsin hänt förut? Vuxenpoängen ramlar in, igen. Strukturerad packning och charterresa. Hepp. Vet ni hur mycket jag har läst på om Side och Turkey. Inget. Räknar med att glassa i solen på dagarna och äta god mat på kvällarna. Typ det. Bara det. Hur najs som helst, är det också.

Egentligen brukar vädret i Sverige inte spela så stor roll för mig när jag ska åka bort, det är mycket viktigare med vädret på destinationen {vilket är sol & 30+}. Men när det inte ens varit i närheten av något vi kan kalla för sommar så känns det ännu bättre med utlandssemester.

Återstår att se om vi är bali-bruna när vi kommer hem :-) {Kuta 2011}
0 kommentarer

Tjejvättern

Hundra år senare, I know, men har inte haft orken att sitta ner vid datorn.

Mamma och Petter följde med som min privata hejjarklack. Vi åkte ner till Motala på fredagen för att hämta nummerlapp och kolla in start&mål-området. Köpte även ett par nya cykelhandskar och en gelésadel eftersom jag hade glömt min hemma. Sedan bar det av till Linköping där vi bodde på hotell över natten.

Det jag var mest bekymrad över var vädret och vilka kläder jag skulle ha på mig. Jag ville ju inte frysa för att jag hade för lite kläder på mig och inte heller tvärt om, vara för varm så att jag svettades jättemycket. På lördagsmorgonen var prognosen i alla fall uppehåll med risk för skurar, så jag tog en tunn underställströja, en vindjacka och en cykeltröja på mig. Vindtröjan fick jag ta av mig efter sju mil då det hade regnat och den var genomblöt, annars var kläderna perfekta!

Efter en bamsefrulle på hotellet så skjutsade mamma mig till Motala. Hann med en celsius och två nervöskissar innan det var min tur att starta. Det var en startgrupp om 70 personer som släpptes iväg varannan minut. Jag hade förväntat mig mycket trängsel vid starten, men det gick hur smidigt som helst!

Väl iväg på cykeln rullade det på bra! Första kilometerskylten jag såg var 60 km, och då hade jag alltså redan cyklat 40 km. Hoppade över första vätskedepån i Borghamn och missade den andra, så det var lite ovärt för jag var riktigt törstig. Hade dock med mig energigel som jag åt efter halva vägen. När jag stannade i depån vid Rökstenen efter 55 km, gick jag snabbt på toa, drack några glas blåbärssoppa & vatten och åt en vetebulle. Tog med mig en banan att äta på vägen också.

Precis innan sista depån i Skänninge tog banan av till vänster, men jag fortsatte cykla rakt fram. Haha. Var så trött att jag tänkte att jag borde svänga, men kom mig inte för. Alla runt omkring ropade att jag cyklade fel. Inte helt förvånad över mig själv. Bromsade in och skulle sätta ner foten i marken, hade helt glömt bort att jag ju satt fast med skorna i pedalerna, vilket resulterade i ett fall. Ajaj. Lite blåmärken och skrapsår blev det, men det överlevdes väl.

Sista två milen var riktigt kämpiga. Hitills hade jag cyklat tillsammans med några, men nu lyckades jag inte cykla med någon som hade ett bra tempo, så det blev mycket ensamcykling.

Höll ett bra tempo loppet igenom, hade ju räknat med en tid runt fem timmar, baserat på mina träningsresultat, men ja, det händer ju något i knopp och kropp när det är 'tävling'. Cyklade runt på 3h 49min, så jag är sjukt nöjd! Så snabbt att mamma och Petter missade min målgång eftersom de hade schemalagt dagen efter min förväntade tid.

Mycket nöjd med mitt resultat och med loppet, härligt arrangemang och fin natur att cykla i!
3h 49min

Nu taggar vi för TjejVansbro om 12 dagar!